Onsdag

Klockan slog precis 9.23 PM och jag slutade jobba kl 9 PM. Har precis duschat och lagt mig i sängen helt dödstrött. Har hållt igång hela dan, med tvätt och ärenden, fixat och donat, hämtat min värdmamma på flygplatsen och varit med C på piano och lagat mat. Som förövrigt var skit god gjorde en tortellini soppa, med italiensk korv, morötter, lök, zuccini, tomatsås, tomater, kyckling spa, italienska kryddor och champinjoner och så hade jag vitlöksbröd till de, en hitt sen när det börjar bli kallt ute.

Sen måste jag säga att jag blir så glad när ni kommenterar och skriver i bloggen. Och ni får gärna ställa hur många frågor ni vill de är super kul att svara på. Och ikväll fick jag denna frågan av Sandra: Nu kommer ytterligare en fråga från mig. Lagar du midddag till hela familjen? är det inte svårt att komma på eller kommer värdmamman med idéer? Ha det bra, kul att läsa din blogg!

Ja jag lagar mat till hela familjen eller till dem som är hemma eftersom att sonen och den äldsta tjejen nu går på college så lagar jag bara mat till 3 eller 4 personer. I början sa alltid min värdmamma till mig vad jag skulle laga för nått för tjejerna var ganska kräsna men nu i sommras hade jag fria händer att göra vad jag ville och det gick hem de också. Och nu när skolan har börjat och så, så brukar jag och min värdmamma diskutera om vad jag ska laga för mat. I början tyckte jag nästan att det var hemskt att laga mat, allt var så nytt inte bara med gas spis och alla mått, recepten, frågorna man hade kommer de att gilla det osv, och även maten de har inte alls samma livsmedel och utbud som vi har i Sverige så att de är svårt om man vill försöka att laga något Svenskt. Men man kommer in i det ganska fort och nu är jag så van vid att laga mat så det rullar på bra. Och något som alltid gå hem är pasta med chickennuggets, typiskt amerikanskt. Sen sa min värdmamma från första början att om det skulle gå åt pipan någon gång när jag lagat mat så kan vi alltid beställa en pizza, och det kan vara skönt att veta att det är inte hela världen om det inte skulle bli bra men just i den stunden då du är ny så är det hela världen. I början är man livrädd att något ska gå fel. Men som tur är har det aldrig blivit så illa att jag har behövt beställa en pizza ;).

Och som ni ser så ser bloggen lite annorlunda ut och de beror på att min fina vän Malin hjälper mig med att ändra utseende på bloggen eftersom att jag själv inte är så haj på de men den ska nog vara klar snart så det kommer dyka upp en ny design snart som ni får hålla utkik efter.

Nu känner jag att huvudet och ögonen inte hänger med redigt så tänkte ta och släcka ner och säga godnatt!

Xx Jenny

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej vännen!

Alltid lika roligt att läsa din och Saras blogg.

Tänker du plugga något i höst?

/kram

2011-09-15 @ 08:04:15
Postat av: Mami

Kan bara beundra dig hur duktig du är!! du klara utmaningarna med bravur älskar dig // Mami

2011-09-15 @ 10:58:06
Postat av: Emma

håller med Mami :)) du klarar alla utmaningar galant....imponerad av dej...!!!!

ska bli bättre på att skriva lite här...man går in o läser....men skriver inte så ofta....=//

förstår att det blir roligare när man SER att man får lite respons o gensvar...!!!!



Du är så himlans braaaa :)))



pussokram skumbanan hjärtat mitt ♥

2011-09-15 @ 11:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0