Måndag

Oj oj hela fyra kommentarer, så mycket roligare att gå in på bloggen och skriva när man ser att folk ha kommenterat. Bra jobbat, Keep up the good work!

Måndag i dag som sagt, kom precis innanför dörren Läs: 8.50 PM. C hade skola till 5.15 sen stannade vi snabbt på Paneras för att få med oss lite mat och sen körde vi direkt till någon lite by/stad som ligger utanför Morristown för att hon hade kör i två timmar. Helt öde var vi mitt ute i skogen, fick faktiskt en liten känsla av Sverige där. Var helt hysteriskt mycket trafik påvägen dit, vad gör alla på vägarna egentligen? och samtidigt som jag?!?! Det enda man gjorde var att rulla en meter och sen stanna, rulla en meter och sen stanna, ja ni fattar principen. En sak med att köra bil i Usa är att folk är så jävla egoistiska ursäkta språket med allvarligt, i Sverige hjälper man iallafall varanda (mer än här). Exempel skulle byta fil eftersom att en del filer bara går till höger vid trafiklysen och så blinkar man till vänster för att man vill komma i den filen, jo vad gör inte pulvret som är bakom i den filen då? jo han gasar och ge sig fan på att han inte ska släppa in mig, men hallå blir man trött eller. Folk kommer dö i av stress i förtid här om som de håller på att stressa i trafiken. Kör du inte EXACT när det slår över till grönt vid trafiklyset så får alla total panik och slänger sig på tutan, tur att man vant sig nu, i början fick man ju hjärtattack. Ingen som använder tutan i Sverige om det inte är helt katastrofalt, här i USA är det som värsta modet att använda tutan.

Tänkte svara på Sandras fråga: Undrar lite om du längtar till sverige nu när du varit där ett tag, undrar också vad man tjänar som aupair? verkar vara ganska kul.

- Klart att man längtar till Sverige har trots allt varit här lite mer än 8 månader. Det har absolut alltid funnits en känsla att man längtar till Sverige och den var som jobbigast i början men man vänjer sig ganska snabbt och det är lätt att hålla kontakten med alla där hemma. Och sen beror det mycket på vilken familj man hamnar i osv. Jag har hamnat i en bra familj där jag känner att jag trivs och må bra och det värdesätter mycket. Som au pair tjänar du runt 200 dollar i veckan och sen kan du även vara en Extraordinaire au pair där du måste ha en mer grundläggande utbildning och dom tjänar oftast mer. Au pair livet är väldigt kul man lär sig mycket, man får se mycket och man lär känna mycket nya folk. Det är en redig upplevelse men som sagt det finns både bra och dåliga sidor med att vara au pari, som detf finns med allt annat men jag ångrar inte en sekund på att jag åkte som au pair. Hoppas du har fått svar på de du ville och är det något mer du undrar över så får du gärna höra av dig.

Tänkte nu ta och kolla på en beckfilm nu innan jag ska släcka lampan för idag :)

Pusss

Kommentarer
Postat av: sandra

På tal om hemresa till Sverige,vad har du för planer där då? plugg? jobb?

2011-09-13 @ 22:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0