Boston

Kom hem från Boston för en timme sedan, och har nu precis duschat, skrubbat och använt hårinpackning, välbehövligt må jag säga. Hostlet vi bodde på var kanske inte de fräshaste jag varit på luktade mögel och instängt, toaletterna och duscharna såg ut som nerskitade tvångsrum och inte större än en papperslåda utan att överdriva, så nej tänkte inte ens tanken på att stiga in och duscha där så blev raggadusch och ett besök på en frisörsalong så jag fick håret tvättat, funkade minst lika bra. När vi kom fram på fredagen efter någon timme extra i bussen så tog vi en taxi till hostlet, checkade in och tog oss till rummet som vi skulle dela med 4 andra tjejer, kul tänkte vi hoppas de är några roliga. Till vår stora förvåning var det ett gäng kärringar som vi delade rum med. Totalt osociala ja menar bor man 6 i ett rum brukar man väl säga hej iallafall de gör väl vilken normal människa som helst. Men de lämnade rummet dagen efter och vi fick 3 andra rumskompisar dock unga denna gången men precis lika osociala förutom en utav dom. Så under lördagen åt vi först frukost på hostlet som hade ett bra utbud så de var redigt bra, både jag och Sara kollade runt och undrade vad det var för folk som bodde där men tänkte inte mer på de och tog oss till busstationen för att ta oss till Harvard University, vilken skola så stor och vacker inte alls som det ser ut i Sverige, hade inte sagt nej till att gå på den skolan. Strosade sen runt tog en kaffe, och tog sedan en taxi till ett spa som inte ens fans, men efter lite promenader och kollat på internet så hittade vi ett spa Elizabeth grady som var lyx lyx och låg på Bostons dyraste gator, jag tog en timmes ansiktsbehandling och Sara tog en timmes massage. Sen begav vi oss till Lisa's Nails och fick pedikyr. Tog taxi tillbaka till hostelt och byte om och gjorde oss redo för att gå ut och kika i Boston, hittade en jätte mysig restaurang där vi åt och sen kollade vi runt lite och åt frozen yoghurt innan vi gick tillbaka. Sov till halv 9 och packade ihop våra saker och gick ner för att äta frukost och då slog de oss igen vad fan är detta för människor den ena såg konstigare ut än den andra alla as glodde som att de aldrig sätt folk innan, kändes allvarligt som att man bodde på ett psykhem. (och nej är inte världens elakaste människa men ni skulle också få den tanken om ni var där, tro mig!). Inte nog med att man skulle diska sin egen disk efter man ätit, inget mig emot men många som inte kunde läsa tydligen och sket i att diska och en del diskade bara med vatten, sjukt äckligt med tanke på att de var de vi åt med, mahh usch rysningar...

Checkade ut vid 11 och tog vårt pick och pack och begav oss till downtown Boston gick till en frisör, Sara fick håret klippt och jag fick håret ren tvättat, härligt. Gick sedan och åt lunch på en Italiensk restaurang vilket faktiskt inte var en höjdare men själva stället var jätte mysigt. Blev en frozen yoghurt innan vi gick till CVS och handlade lite smått och gått inför bussresan hem. Tog taxi från downtown till south station och inväntade bussen och sen var det 4h och 30 min bussresa tillbaka till New Jersey och tåg från Newark till Westfield och sen kom min värdmamma och hämtade oss, så har packat upp allt nu och ska snart lägga huvudet på kudden och invänta min skönhetssömn i ett rent rum och ren säng, det är kärlek

Helgen har varit super, och Boston är super fint och verkligen mysigt, rekomendera starkt att åka dit!












En skvätt av Boston fick ni ta del av här, vill ni se mer så finner ni fler bilder på Facebook!

Simma lugnt!

Puss J


Kommentarer
Postat av: Sara

teehee! Simma lugnt <3

2011-09-06 @ 06:41:35
URL: http://saraat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0