En helg utöver det vanliga!

Vet knappt vad jag ska börja, har haft en underbar helg med mamma och pappa i New York. Men ska försöka att göra en lång historia kort. Började med att jag hämtade upp mamma och pappa från tågstationen här i Westfield på fredag morgon och körde sedan direkt till Menlo Park Mall för shopping och det var det de blev också, massor av shopping. Runt halv 3 körde vi tillbaka till Westfield, jag släppte av mamma och pappa på en pub och körde själv och hämtade C och hennes kompisar från skolan och körde dom till en kompis. Körde sen hem igen, mötte upp mamma och pappa shoppade yttligare lite till fast i Westfield. Och när klockan närmade sig 7 så körde vi och hämtade Sara för att äta 3 rätters middag på Fridays. Hade en super mysig kväll och Sara körde så snällt ner oss till tågstationen senare på kvällen och jag hängde med in till New York och låg skaföttes med mamma och pappa.

På lördagen vaknade vi runt 9, åt frukost och gjorde oss i ordning. Åkte till HNB men den affären var stängd så åkte vidare för att hitta ett par uggs till mamma. Hade kollat upp en affär kvällen innan som skulle ha de uggsen mamma ville ha, så åkte dit och det slutade med att både jag, mamma och pappa komm ut med ett par varsina uggs i handen. Åkte sen till hotellet för att lasta av alla grejer, och tog en varmchoklad med rom att varma oss med då det började snöa. Runt halv 2 begav vi oss till Madison square garden för att inta våra platser och kolla på New York Rangers vs Ottawa Senators. Matchen var bra, och vi fick se en hel del. Var sukt bra tryck och man hade en sån härlig känsla i hela kroppen, och på var och varannan tröja stod det nr 30 Lundqvist, man kan inte annat än att vara stolt när man ser detta. Iallafall om ni missade matchen så kommer här en enkel förklaring, Ottawa tog ledningen med 0-1 och sedan kom Rangers in i matchen och gick upp till 4-1. När det var 11 minuter kvar av matchen så trillade målen in från Ottawas sida och det slutade 4-4 så blev förlängning fem minuter. Men det stod fortfarande 4-4 efter förlängningen så matchen avslutades på straffar och det slutade med att Ottawa vann tillslut. Hade jag fått välja så hade jag sett att Rangers vann men för väl se dom vinna mot New Jersey Devils i slutet av december istället. Matchen slutade runt halv 7 så vi tog en taxi i snö ovädret och åkte till Hard Rock Cafe för en god middag innan vi avslutade kvällen på hotellet med lite drinkar och svenska godsaker, precis i min smak.

Idag, söndag så vaknade vi runt 8, gick en runda på Macy's och HNB och ännu mer grejer blev inhandlat även idag. Gick tillbaka och lämnade grejerna på hotellet och mötte sedan upp Paulina för en mysig lunch i West village. Gick till ett pub liknande ställe, jätte trevligt, godmat och härlig stämning så köpte in olika appetizers och delade på. Satt där i 2 timmar och sa sedan hejdå till Paulina och vi gick vidare nere i West Village och kollade och även där blev det mer shopping. Och vi gick även förbi det berömde cafét The magnolia cafe i Sex and the City. Åkte till hotellet runt 5 tiden och slappade på hotellet, pappa blandade drinkar och jag packade ihop mina saker. Blev en runda till baren med innan vi tog taxi till Pennstation för att jag skulle ta tåget till Westfield igen. Så min värdmamma hämtade upp mig från tågstationen i Westfield och när vi körde hem fick jag se träd och grenar som läg överallt och ingenstans, snö, och brandbilar som försökte att flytta träd. Halva våran gata är utan ström och tackar gudarna för att vi har turen på vår sida denna gången och ha ström. Ett träd hade fallit ner över en ledning och det hade börjat brinna tydligen under gårdagen pga snön. Så antar att det var värre i New Jersey än i New York även om jag tyckte att det var illa i New york men det är inget emot hur det ser ut här.

Har nu gjort mig redo för sängen och gått igenom schemat för veckan med min värdmamma. Ingen skola i morgon iallafall pga att skolan inte ha någon ström och ingen kör heller för att det är Halloween. Så morgondagen blir en tvättdag och på tisdag kommer mamma och pappa ut på middag för att säga hejdå innan de åker tillbaka till Sverige igen.

Här har ni en drös av bilder från helgen och filmer från ishockeyn kommer inom kort så hold on ;)
















De var bara ett fåtal bilder av alla jag har tagit vill ni ser mer så får ni besöka min Facebook.

Puss och godnatt fina ni!

With Love J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0