THANKSGIVING!

Kom hem för en stund sedan och har nu tvättat av sminket och borstat tänderna och hoppat ner i sängen. Men tänkte iallafall få ner några rader om hur dagen har varit. Vaknade klockan 8 och steg upp för att börja göra mig i ordning, blev övertalad till att äta en kanelbulle till frukost (tradition hos min värdfamilj). Och jag vet inte hur jag ska förklara hur det smakade för det var den absolut bästa jag någon sin ätit, den var liksom mer krämig innuti och massa gott på. ( Förlåt mamma, dina kanelbullar är oslagbara med ;) ). Nåväl hann kolla på Macy's parade innan vi gav oss ut i trafiken runt halv 11 och det blev en del köer men det gick ändå okej. Var framme i Connecticut efter 12. Så vi började med tomatsoppa och toasts, följt av ost, dipp, kex, oliver och efter det blev det förrätt som var en räckcocktail med avokado, majs, tomat basilika och lite sånt plus grillade räckor, lite skålande med champagne hanns med och sen bjöds det på varmrätt, hur mycket mat som helst och vet inte ens vad allt var men det bjöds på kalkon, både vanlig och rökt, potatismos, sweet potatoes, green beans, hounungs glaserad skinka, någon korvröra, cranberries m.m och rödvin till de. Extremt mätt efter detta men sen serverades det efterrätt vilket var två olika äppelkakor, en pumkinpie, en thanksgiving tårta, en choklad paj, små cocktail glas med pumkinmousse, några grekiska kakor, choklad av olika slag och praliner. Så jag känner mig som en stoppad kalkon just nu och är sjukt trött så känner att detta inlägg blir lite som det blir.

Black friday imorgon också så får se om man ska orka ge sig ut bland alla andra galna människor för att shoppa på årets största rea dag, återstår att se.

Sängen kallar och har inte varit mer lockande. Godnatt!



Thanksgiving tårta!

Pumkinpie!




With Love J

Kommentarer
Postat av: Mami

Ser ju helt underbart gott ut, speciellt chokladtårtan!! Hoppas du hittar massor på rean//

2011-11-25 @ 10:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0