Tisdag

tisdag och första mars är här, i dag var det betydligt mycket bättre väder, i dag bjöds vi på soooool. Alltid lika underbart. Började dagen med att tvätta lakan, sen ringde min värdmamma och sa att jag måste åka och hämta deras son A från skolan för han var sjuk så satt mig i bilen och körde till Princeton. När jag nästan var framme så började bilen att krabba så fort jag hade stannat vid ett rödljus eller liknande och ville starta igen så började hela bilen att skaka gick liksom inte att gasa och bilen rullade bakot istället för frammåt. Och eftersom att det är en automatare så tror jag inte att det ska hända och det blev bara värre och värre men jag och A kom iallafall hem. Mindre kul var det sen när jag skulle hämta C sen på eftermiddagen var samma sak då och en lampa började lysa inuti bilen och här i USA så tutar ALLA om man står mer än två sekunder vid ett rödljus som precis har slagit om till grönt så ni kan ju bara gissa hur många bilar som tutade och var irreterade på mig i dag när jag körde på vägarna med hen halv icke fungerande bil. Så ikväll när min värdpappa kommer hem så får jag säga till honom för den bilen skrämmer livet ur mig. Hur som helst vi kom hem iallafall och efter ett tag så går larmet här hemma men då skricker A att det var han som öppnade dörren och han stänger av det och sen var det inte mer med de. Fem minuter efter så ringder det på dörren och jag går och öppnar och utanför står tre poliser, oj tänker jag vad har jag nu gjort. Men så säger han lite snällt att dehade fått ett larm om att vårat huslarm hade gått och frågade de om allt stod rätt till så A kom och förklarade för honom hur det låg till. Men vanligtvis om larmet gått på lite för långe så ringer de alltid hit innan de skickar någon men denna gången hade de missat att ringa men men inte varje dag det står tre polismän utanför ens dörr. Varit lite händelserik dag trotts allt men nu har klockan slagit 18.52 och jag har precis ätit middag, det blev italienska köttbullar med pasta och tomatsås. Har bara köket kvar att fixa iordning sen är jag klar för dagen. Så blir att möta tjejerna på Rock´n´Joes en runda i kväll och jag och Pia tar på joggingskorna och vandrar ner till down town ikväll.

Önskar er en godkväll!

Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0