onsdag









Rita sov över här i natt så i går kväll passade vi på att hyra en redig tjej film och massa gotte kommer tyvärr inte ihåg namnet på filmen va men den var redigt bra, återkommer när jag kommer på vad den hette
. Vi hade planerat att ta det tidiga tåget till New York vid 9 tiden men det spöregnade och båda var trötta så ja varför inte sova en timme till. Så vaknade runt halv tio och insåg att tåget går vid 10.25 så vi bokstavlig talat slängde på oss kläderna och nästan sprang ner till tågstationen men det hade redan gått, konstigt tyckte vi då klockan var prick 10.25 men sen kollade vi på tågtabellen på tågstationen och självklart hade de ändrat de så att tåget numera går 10.22 så vi fick vänta en timme på nästa men det gjorde inte så mycket vi gick och köpte våra biljetter och sen gick vi till Manhattan bagel och åt frukost i lugn och ro och var inne i NYC runt 12 sen tog vi subwayn till Brookelyn för att sedan besöka brookelyn bridge och hann även med chinatown, soho, "stryckjärnet" och avslutade med en mysig middag på en italiensk restaurang innan vi tog tåget hem igen. Blev faktiskt bara två inköp i dag, två lip butter från The body shop. Rita utmanade mig i dag att jag skulle vara guiden i dag för att lära mig att hitta i New York så hon gav mig en karta och that´s it, sen var det jag som skulle säga vart vi skulle gå och så vidare. Gick bättre än förväntat faktiskt så nu hittar även jag någolunda bra i New York. När vi kom till Westfield mötte vi upp Manu för en kaffe på Rockn´joes.

Så sitter nu i sängen och ska plugga lite sen blir det sängen. Och i morgon har de lovat 17 grader, underbart!

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej! :)

Jag gillar din blogg jättemycket!

Jag ska åka till New York på söndag och jag undrar om du kan ge lite NY-tips. På typ olika affärer, restauranger, cafeer och andra saker som man inte får missa när man besöker NY :)

2011-03-17 @ 16:42:07
Postat av: Jenny

Hej!



Jag bor inte i New York och vet inte så jätte mycket men soho har bra shopping, times square har typ bara forever 21 annars är det inte så mycket att ha, väldigt dyrt där med! Det finns jätte mycket museum som madame tussaude och sådana saker som är intressanta att se. Brooklyn bridge, strykjärnet, top of the rock, och empire state bilding och central park. Hoppas du fått lite inblick av vad du kan se. Hoppas du får en bra resa! :)

2011-03-19 @ 01:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0