Lördag

Goddag damer och herrar!

Som sagt det blev midsommar firande i går inne i New york, Sara och jag var här först och gjorde oss i ordning innan Linda snällt kom och hämtade oss för att sedan köra ner oss till tågstationen så att vi kunde ta 8.35 tåget. Hann knappt att sätta oss på tåget innan en mysko gubbe kom fram och började illglo på oss och sen ropa dit sin kompis så att han med kunde "kolla". Enligt honom var vi vackra och han sa att han aldrig blivit attraherad av en vit med blåa ögon innan, jaha tack eller nått?!. Sen satt han i sättet mitt över och glodde så kände oss som apor på ett zoo där ett tag. Men väl inne i NY så mötte vi Malin och Jessica blev en vända till Mc donalds då Malin och Jessica var hungriga och vi behövde ändå koppar så vi kunde hälla upp vårt vin i. Sedan bar det av till själva klubben Pachita, tog en taxi dit där vi sedan spenderade kvällen, dansandes, drickandes, sjungandes till svenska gamla godingar, träffade massor av underbart folk, såg bra uppträdande, och jag hade en sjukt kul kväll. Och jag måste säga jag älskar Sverige. Så härligt att träffa svenskt folk, inte för att det är något fel på amerikanare men ja det var en härlig känsla och få dansa till Svenska sommar hits just nu på midsommar. Var i sverige för några timmar. Runt 4 tiden var det inte slut för våran del, tog en taxi till upper east side med Stas för att ha efterfest hos honom där det bla bjöds på skumpa. Runt 6.30 tiden lagom trötta bestämde vi oss för att ta tåget hem till Westfield igen, så vi gick ut på gatan och viftade med armarna efter en taxi, fick en och hoppade in och vi körde längst med 5th ave och hela vägen till Pennstation. Där vi sedan tog tåget till Newark som dock var försenat och byte sedan tåg för att komma till Wesfield. Väl i Westfield så var det bara att ta promenaden hem, i 10 cm klackar kan jag säga på rak arm, plåga att gå hem i 20 minuter. Men blev givetvis ett stopp på starbucks ihopp om att det skulle hjälpa att vila lite men ack så fel jag hade. Hemma vid 9 var vi och jag har nu sovit i snart 4 timmar och fundera på att ta och släcka ner datorn och faktiskt sova en vända till. Ja det får nog bli så.











Kommentarer
Postat av: Papi

Andreas i Alcazar ser jag kramas med lilla Jenny :)

2011-06-25 @ 19:37:02
Postat av: Sara

Bra kväll!! Absolut världsklass!



psst! 5th ave, inte 50th ave. ;) Tänkte om du vill ändra, pusss!

2011-06-26 @ 00:44:20
URL: http://saraat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0