Söndag

I går åkte jag och Sara till New York runt 1 tiden. Strosade runt lite och gick ner mot downtown och kollade. Hittade en LF butik och där inne hittade jag de underbara Jeffrey Campbell skorna. Prövade och hade mig ett tag och tvekade inte en sekund de fick hänga med mig hem, självklart! Hade velat ha svarta också så frågade lite om de får in dom och så och de hoppas hon men hon sa att hon kunde sätt upp mig på en lista och så fick det bli eftersom att de verkar vara svåra att få tag i nu. Gick ut ifrån affären men världens leende på läpparna, ja vem sa att man inte kan köpa kärlek för pengar? Blev en vända på HM och där hittade jag även en klänning med som det bara sa den ska jag ha när jag såg den, och passa skit bra till skorna med så där har vi en outfit tänkte jag och gick till kassan. Sara hittade också lite smått och gått så efter det var båda fattiga om inte minst jag så vi gick vidare emot hudson river. Hittade en jätte mysig uteservering där vi satte oss och åt. Sen tog vi promenaden längst hudson river upp till 34 st där vi sedan svängde in för att gå till Pennstation för att ta tåget hem. Hemma runt halv 9 så bestämde vi oss för att färga håret sara brunt och jag ljusa slingor. Men åkte först till en skoaffär så jag kunde köpa ett sånt vattenskydds spray till mina nya skor som är i mocka. Åkte sedan till affären för att leta hårfärg och de har de men ingen med slingor eller hetta och de säljer inte hetta separat, vad fan är de? Så får se lite halvshabbig ut nu och sen får man väl spendera en förmögenhet hos frisören i stället. Gud så irreterande. Sara hittade iallafall en hårfärg så hon var i full fart här hemma med att färga hår, jag höll på med att spraya mina skor, damsuga i köket, plocka in disken och sitta i sängen och proppa godis.

Har precis vaknat nu och har inga alls direkta planer för i dag men det är fint väder så kanske blir en vända ner till downtown för en islatte i solen. Härligt








Kommentarer
Postat av: Frida

Hej. Gillar att du uppdaterar ofta :) I ett av mallen här vid mig så finns det en butik som säljer hättor, penslar och allt annat man kan behöva för att slinga/färga håret. Hör av dig om du vill att jag ska kolla upp pris, har för mig att en pensel ligger på ca $2. Affären ligger i Paramus Park mall och har en salong attached till den, så mycket hårprodukter.

2011-07-11 @ 01:06:19
URL: http://daggny.blogg.se/
Postat av: Jenny Olsson

Hej Frida! Tack försöker så gott det går. Hade varit super om du ville kolla upp det till mig, en hätta och en sån virknål eller vad man nu ska kalla det som drar ut slingorna. Hade varit super gulligt av dig. Vart ligger själva Mallet är det i NJ? :)

2011-07-11 @ 02:25:01
Postat av: Frida

Mallet ligger i Paramus. Rt17 norrut, efter Garden State Plaza om man kommer söderifrån.

2011-07-11 @ 04:08:56
Postat av: Jenny Olsson

Okej har faktiskt inte en aning om vart det ligger men får kolla upp det.

2011-07-11 @ 04:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0