4th of July

Hej!

JAG ÄLSKAR NEW YORK CITY! Så himla vackert hade önskat att jag hade alla nära och kära med mig igår så att ni hade fått uppleva det jag gjorde i går. Det var magiskt!

Efter att jag tvättat klart i går så tog jag, Silvia, Sina, Sara och Michaela tåget till NY. Gick förbi the bull, och ner till batterypark för att njuta av det fina vädret, var även en kvinna och en man som tog betalt för att få hålla en stor jävla boaorm omkring sig, att man ens betalar för sånt. Men Sina ville ta kort på bara ormen så då passade jag på att röra den, (första gången jag rör vid en orm, och troligen sista med.). Vi åt på burger king och tog även en kaffe på Starbucks och satte oss ute på en bänk i solen. Sen bestämde vi oss för att ta pathen till Jersey City så att vi kunde se fyverkerierna och ha Manhattan i bakgrunden så vi får en bra utsikt. Min värdpappa sa att man skulle var där runt två timmar innan för att det kommer var smockat med folk och svårt att få bra platser. Så två timmar innan var vi där och fick jättebra platser. Sen var det bara att vänta till 9.20 tills fyverkerierna skulle börja. Det var magiskt från början till slut. Runt 10 var det slut och vi tog pathen tillbaka till Newerk och där såg vårat tåg rulla iväg dock utan oss så fick vänta en timme till tills nästa tåg som gick 11.38. Väl hemma klockan 12 så var jag som en klubbadsäl, dvs dödstrött så somnade väldigt bra efter de kan jag lova.

Tisdag idag och jag har hunnit med att köra A till tågstationen, tvättat en maskin tvätt (änså länge), ätit frukost, varit och handlat och varit på posten men som var stängt så måste dit igen senare. Tror det var ales sålänge. Hoppas ni får en bra dag så ska jag nu springa upp och fixa med tvätten.












Kommentarer
Postat av: Papi

Hejsan här ska rensas avlopp :( inte samma glamour som i NY haha ha det bra gumman vi hörs kram PAPI

2011-07-05 @ 16:20:53
Postat av: Sara

Fett fina bilder på fyrverkerierna ju! Satans bra kamera det där :) puss!

2011-07-07 @ 05:12:36
URL: http://saraat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0