Vermont



Som sagt i fredags kväll bär det av till Vermont med Silvia och Linda. Åkte runt halv 8 och var framme runt halv 1 på natten. Lagom trötta efter den bilfärden. Somnade som stockar allihopa och vaknade runt 10 på lördagen och började dagen med en rejäl frukost och en kopp kaffe. Sen bar det av till okemo som berget heter där vi var. Prövade ut både snowboard och boots och sen begav vi oss till backen. Att åka snowboard är inte lika lätt som det ser ut, har nog aldrig känt mig klumpigare, men många skratt och svordomar blev det. Riktigt roligt och stackars Silvia som fick stå ut med mig och Linda, trillade som plockepinn. Och känns inte bättre när man själv står där i backen och försöker som bara den och så kommer de en liten kille på 4 år och åker hur bra som helst förbi en. Nästan så man ville ge upp ett tag då,  känslan snowboard kanske inte är min grej slog mig många gånger när man såg dem!. Blev ett fika stopp för att vila musklerna lite innan silvia tog med oss till backen igen. Och andra gången började det likna något ramlade inte lika mycket och var faktiskt redigt kul. Så efter den dagen kan jag även skryta med att jag kan svänga åt vänster ;).



Efter dagen i backen åkte vi hem till stugan och åt lite ostbricka innan vi begav oss till ett spa och badade i en utomhuspool och det är att rekommendera. Super härligt efter allt slit i backen, sjärnklart och varmt, kunde inte bli bättre avslut på dagen. Efter badet åkte vi hem och maten var serverad vegetarisk mat och brownie med glass till efterrätt och efter vi har ätit klart så var kl halv 12 så blev sängen för alla var super trötta.



Dagen efter väckte Silvia oss kl 10 och jag lovar att jag kände att jag levde, sån smärta i kroppen och helt blåslagen på knäna men upp kom jag, blev en rejäl frukost även denna dagen och sen begav vi oss till skridskobanan för att åka, blev en timmes skridsko och sen en kopp varmchokladmjölk framför brasan. Sen tog vi bilen mot stugan igen och satt på en film Superbad, fick många skratt till den filmen. Lagade lite pasta med Pesto innan vi lastade in alla saker i bilen och begav oss hemmåt. Blev ett matstopp och ett fikastopp på vägen innan vi var hemma. Han knappt komma hem innan jag slocknade i sängen. Men för att sammanfatta helgen så har den varit riktigt rolig, och skulle nog till och med ställa mig på en snowboard igen!

Vaknade upp i dag med ännu mer smärta och hur trött som helst men måndagar för mig är väldigt lugna, behöver inte laga mat eller hämta C så har i stort sätt bara tvätten, sängarna och ska ner till affären och handla lite frukt i dag med. Så blir att vila och kolla beck i dag, en återhämtnings dag för min del, skönt!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0