Torsdag!

Vaknade kl 6.00 när klockan ringde, steg upp och gjorde mig i ordning och gick ner i köket för att göra frukost till tjejerna och vanligtvis äter det inte frukost utan de brukar bara äta någon frukt. Sen tömde jag diskmaskinen, plockade in disken från i går och sen fixade jag tjejernas sängar. Och efter det skulle jag tvätta men det var ingen tvätt så jag och mamman åkte ut och körde lite b.la till skolan där jag ska hämta dom framöver. Känns konstigt att köra här, det har ingen högeregel utan man ska bara stanna om det är en stopp skylt, så varje gång jag är i en korsning så blir jag het stel och bara väntar på smällen men som inte kommer eftersom att jag har företräde och de andra stannar vid stopp. Men de vänjar jag mig vid snart förhoppningsvis. Har börjat med maten och det blir kyckling i rödvinssås med morötter, champinjoner, vitlök, gulök, och bacon. Så får se hur det blir. Ledig nu fram till 3 ungefär, så skypat med familjen, tobbe och kusin, skönt att prata med dom, det känns bra, efter 3 ska vi åka och kolla på en av tjejernas basketboll match ska bli kul. Och senare i kväll ska jag till Rock n Joes Cafe och träffa några andra aupairer, ska bli väldigt kul att träffa lite folk, tror att jag behöver det för att få upp mina mungipor.
Puss

Kommentarer
Postat av: rebecca

Åh jag vet hur det var i början, det är väldigt tungt! Men snart kommer det förhoppningsvis bli bättre!:) Det är verkligen kul och följa dig!

2011-01-06 @ 22:13:01
Postat av: Jenny

Okej skönt att du säger det så att man inte är ensam om den saken. Tror att det kommer bli mycket bra sen när man kommer in i allt och lär känna folk runt omkring och även familjen bättre:). Vad kul att du tycker det, alltid kul att skriva om någon läser:)

2011-01-07 @ 04:43:16
Postat av: jeanette tf

Hej underbara du! Jag är så stolt över att du åkt iväg själv! Och de ska du med vara, de är inte alla som vågar menar mig själv:-) du får ge det tid du kommer ha ditt livs upplevelse nu. Du kan messa mig så kanske vi kan prata lite. Saknar dig ta hand om dig, ronnie hälsar! Många varma kramar från norrahammar

2011-01-08 @ 20:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0