Torsdag





Detta var det första jag såg när jag tittade ut genom fönster i morse, snö snö snö!

Var en snöstorm i natt vilket innebär att tjejerna är hemma från skolan i dag för att det är en såkallad snowday.

Har börjat med att sätta på en maskin tvätt, bädda sängarna och sen började jag med maten blir helgrillad kyckling med potatis och den gör jag i den underbara uppfiningen slowcooker. Så har skalat potatis och rensat kyckling och nu ligger allt tillsammans i slowcookern och är inte klar förens om cirka 9 timmar.

Så ska nu bara tömma diskmaskinen och sen vika ihop tvätten sen ska jag ta ett träningspass på 40 minuter och lite övningar på de.

Och eftersom att vi inte kunde fira Rita i går pga vädret så gör vi ett nytt försök ikväll och bege oss till Friday's. Ser dock ut som att det kommer att bli värmare under dagen så vi ska nog kunna utföra denna middagen i kväll.

I morgon bär det av till Vermont för snowboard åkning med Silvia och Linda vi ska ta bilen dit som tar ungefär 5 timmar. Ska bli så kul att åka iväg och är redigt taggad för denna helgen och vad den har att erbjuda.

Och i dag är det som sag den 27 Januari och det var precis en månad sen som jag lämnade Sverige, Familj och vänner. Känns som om det har gott så fort, glömmer inte dagen innan jag åkte då jag hade så många fina vänner som kom och sa hej då till mig. Ni är guld värda! Men måste nog säga att säga hejdå på flygplatsen var nog bland det jobbigaste jag gjort, blödig som man är. När man väl stod där och skulle säga hejdå till sina kära undrade man nästan om man någonsin skulle skratta eller må bra igen. Och det första veckorna här i USA var verkligen gråa, dystra och man hade sån hemlängtan, man grät på nätterna och även då tänkte man om allt skulle bli bra. Men det blev det allt tar som sagt sin tid, allt är nytt, familjen, rummet, huset, maten, folket ja allt. Och sen att det är vinter, snö och allt gör det inte lättare heller. Så ge mig lite vår och sommar tack! Men efter man lärt känna lite andra au pairer och även familjen bättre så känns allt så mycket lättare och jag kan nu säga att det känns bra att vara här.

Puss

Kommentarer
Postat av: PAPI

känns skönt o höra att det går lättare o lättare.... snart kommer vår sol o sommar jiha

2011-01-27 @ 15:57:52
Postat av: Mami

Underbart att läsa gumman!!! Saknar dig & vi syns om 83 dagar längtar Kram M

2011-01-27 @ 16:24:05
Postat av: Jenny

Ja längtar till sommar och sol:).



Inte långt kvar nu så snart ses vi, längtar så efter er:) KRAM

2011-01-27 @ 16:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0