tisdag

Vaknade upp i dag men en sån träningsverk i magen och ryggen sen träningen i går, vilken härlig känsla. Dagen började annars som alla andra dagar och eftersom det är tisdag i dag så kom städpersonalen så hade sällskap i ca 2 timmar. Tog mig ann att tvätta 3 maskiner tvätt i dag och medans jag väntade på de trotsade jag träningsverken och körde ett pass på crosstrainern och sprang lite på löpbandet och gjorde även lite rygg och magövningar vilket jag känner redan nu att jag kommer få problem med att gå upp ur sängen i morgon. Men gillar ändå den känslan av att man har tränat.

Efter dusch och tvätt började jag förbereda maten som skulle göras i  en slowcooker! Det är verkligen en smidig uppfinning du kan både göra mat och hålla maten varm i en sån. Men i dag lagade jag mat i den och bara till att lägga i allt där i och sen låter den stå i 4 timmar på low eller 8 timmar på high vilket är beroende på vad du gör. Så efter att ha förberett maten tog jag och skypade med pappa och mamma. Känns nästan som att vara hemma lite när man pratar med dom för de gör alltid något medans man pratar med dom, mamma lagar mat och pappa målar och svär haha så underbart man får liksom ny energi på något sätt.

Blev en liten taktikvila sen innan jag skulle åka och kolla på C's basketboll match, vilket var lite svårare att hitta än jag trodde körde fel och fick bokstavligt panik så körde hem och försökte att få in rätt adress m.m i gpsn vilket lyckades bättre andra gången efter jag lugnat ner mig lite hittade jag tillslut rätt men dock inte av gpsn för den hjälpte dock inte, stod lite anvisningar på pappret så fick följa dem. Men det var inte heller det lättaste och särskillt inte med mitt lokalsinne. Men jag kom fram och hann kolla i hela 25 minuter på matchen, bra jobbat!

Jag har precis fyllt magen med mat och i dag slog jag till med kycklinggryta med morötter, russin, torkad aprikoser, lök, och vitlök, och coscos till det. Blev redigt smarrigt. Och även köket är kliniskt rent nu så har slutat för dagen. Och väntar nu på att min värdpappa ska komma hem vi ska nämligen hämta hans son som har åkt skidor i Canada men har har förfrusit sina tår så var tvungen att åka hem så blir att hämta honom på flygplatsen och sen ska han vara hemma här i några dagar tills han blivit bättre och kan gå.

Och i går blev det även bestämt att jag, Silvia och Linda åker till Vermont på Fredag kväll för att spendera våran helg där för att åka skidor, ja ni hörde rätt åka skidor, jag? haha herregud jag har aldrig i hela mitt liv åkt skidor hur ska detta sluta. Men jag tror ändå att vi kommer få en väldigt rolig helg men många skratt, då verken jag eller Linda kan åka skidor. Och jag ska faktiskt slå till med att åka snowboard så vi får se om jag kommer hem med mina ben på rätt plats. Men en sak är säker och det är att jag verkligen ser fram emot denna kommande helgen! Kommer helt klart bli ett minne för livet.




Kycklinggryta med coscos!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0