Rock n Joes

För någon dag sen fick jag ett sms av en tjej som välkomnade mig hit och sa att jag kunde komma till Rock n Joes cafe i kväll på en cafe. Och självklart gjorde jag det, känner att jag vill träffa folk här runt om i Westfield. Så vid 7.30 åkte jag och min värdmamma till en stor butik som i stort sett har allt så shoppade lite hygienartiklar osv. Sen släppte hon av mig vid Rock n Joes där jag skulle möta Rita. Och kliver in där och möter Rita från Holland och hennes kompis Manu från Tyskland och sedan kom en tjej från Brasilien Giovana. Och dessa tjejer var verkligen ur trevliga pratade om allt möjligt och vi bytter nummer, E mail och allt, och de sa att om det är någo t eller om jag vill ta en lunch så är det bara att ringa. Så just nu känns allting mycket lättare och känner mig mer trygg.
Efter nästan två timmar så kom min värdmamma och hämtade mig och när vi kom hem så pratade jag och mina värdföräldra en liten stund och det var verkligen skönt. Känns som att vi har fått bättre kontakt nu och det gör allt mycket lättare.
Måste även berätta en lite rolig sak, jag själv har aldrig tyckt att jag är särskillt bra på engelska och hade bara G i Engelska A och har aldrig läst Engelska B. Och vid middagen i dag frågade min värdpappa mig om jag hade tagit någon Engelska kurs utöver den i skolan, och jag sa nej men vi läser Engelska i skolan och det lär vi oss väldigt tidigt i skolan, och då sa han har du varit i USA innan och då sa jag nej. Och han säger till mig att jag är väldigt bra på Engelska, och självklart säger jag tack och blir lite förvånad. Och värdmamman säger att vi från Europa pratar bra Engelska och det håller jag med om och värdpappan säger då ja men vi har haft andra Aupairer från Europa men du är bland de bästa på Engelska. Sen när jag kom till Cafet och började prata med tjejerna så frågade de mig om jag skulle ta någon kurs medans jag är här och jag har funderat på Engelska och då säger hon från Tyskland, men varför det? du pratar verkligen sjukt bra Engelska och jag har varit här i fem månader och du har varit här i knappt en vecka och pratar bättre Engelska än mig.
Blev väldigt förvånad för har aldrig känt mig trygg i Engelskan men det är kul att folk tycker att man pratar bra Engelska.
Men nu är klockan mycket och jag ska sova för i morgon ringer kl på 6.00.
Puss och godnatt

Kommentarer
Postat av: Papi

:) härligt o höra , kram

2011-01-07 @ 09:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0