Lördag in New York City

Spenderade min Lördag i New York City. Jag och Linda började resan från Westfield kl 8.48 till Newark där vi sedan bytte tåg till New York och sedan tog vi Subway till Times Square trodde vi men var åt fel håll så fick hoppa av på stationen efter och byta och hoppa på rätt men vi kom dit till slut. Sen gick till Starbucks och åt frukost och sedan mötte vi upp Lindas killkompis från Tyskland och vi tog sedan Subway från Times Square till Central park, vilket var sådär hade nog hellre åkt dit på sommaren när allt är grönt och fint. Istället för nu när det bara är massa snö och eftersom jag var så smart att bara ta min skinjacka så frös jag bokstavligt häcken av mig, men har bara mig själv att skylla om jag är sjuk i morgon. Vi åkte sedan tillbaka till Times Square för att möta upp Julia och Paulina för en kaffe. Satt på ett cafe och pratade i någon timme, så var skönt att träffa dom och prata lite svenska. Vi begav oss efter det till forever 21 och shoppade, M & M's och New York store. Sedan sa jag hejdå till Paulina och Julia och jag, Linda och hennes kompis tog tunnelbanan till Soho för lite mat och shopping. Och kl 8.30 åkte vi tillbaka till Times Square och lämnade av hennes kompis. Och då var vi själva i New York, herregud i bland undrar jag vad mitt lokalsinne tagit vägen får fy vilken hemsk hemfärd, allt är så stort, hittat nada och inga skyltar, kände mig som teskedsgumman så himmla liten och vilse som man bara kan bli, men som tur är finns det snälla människor som gärna hjälper till. Fick även ringa mina värdföräldrar så de kunde hjälpa mig och ja vi kom hem tack och lov och kl är nu 11 så helt slut. Så ligger nu i sängen med ett glas is te och min M&M's påse och njuter av varenda m&m's jag stoppar i munnen för den lilla påsen jag köpte kostade 26$ men de är det värt. Men helt klart det dyraste godiset jag någonsin köpt. Och i morgon är det söndag och då ska jag verkligen sova ut och sen blir det en lugn dag med Linda, ut och äta och hyra film som gäller, låter bra i mina öron.
Här är lite bilder sen dagen!
Linda!
Times Square!

Central Park!
Det här kan vara bland det dummaste jag någonsin sätt, världsrekord i världens längsta handskakning! De satt mitt på torget och skakade hand i ja jag vet inte hur länge.
Paradiset om du frågar mig, M&M's.
Jag och Julia!
Rör fulla av M&M's, i alla färger med eller utan nötter det vara bara att plocka själv!
Delade på en stor pizza, märks att man är i USA när man beställer mat!
Ett av mina inköp var denna underbara pälsväst från BeBe, bästa köpet i dag!
M&M's ett självklart val!
Svarta harembyxor!
Hoodtröja!
Bastoppar!
Myströja!
Nu är det sovdags för mig ögonlocken trillar ner av sig själva snart!
Puss och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0