Ett snöigt Westfield



Ja och här fortsätter det att snöa har bokstavligttalat snöat sen i morse och nu är kl 15.00. Vägarna är så himmla dåliga och skolarna är stängda. Blir verkligen kaos i USA när det snöar lite.


Jag åkte med Linda och Pia till collage i dag för att skriva in mig på en kurs , vilket visade sig vara ett himmla krabb. Kom dit och pratade med en kvinna som verken viste in eller ut. Men efter ett tag kom det en blond kvinna och hon viste mycket mer, så hon hjälpte oss så sa till henne att jag ville läsa en kurs om amerikansk historia så fyllde i lite papper osv och hon berättade då för mig att jag inte behöver göra ett test för att komma in på kursen och jag behöver inte heller göra några prov om jag inte vill. Efter det sa hon åt mig att gå till den andra byggnaden för att få det påskrivet så att jag verkligen kommer in på kursen. Hittade inte först men efter att ha virrat runt ex antal gånger så hittade vi tillslut rätt. Men när jag väl kom dit så sa hon som att där att jag skulle gå ner får det påskrivet så fick först skriva in mig på en lista och sen vänta i 40 minuter. När det väl var min tur så visade jag minna papper så sa mannen till mig att jag var tvungen att göra ett test och då sa jag till honom att när jag pratade med kvinnan i den andra byggnaden så sa hon till mig att jag inte alls behöver göra det för att jag är en Au Pair men det fattade han tydligen inte så jag var nu helt plötsligt tvungen att göra ett test för att komma in eller byta kurs så han tog fram ett papper med de kurser man kan göra utan att göra test för att komma in men tyckte att de var konstigt men valde då en annan kurs. Lagom irreterande! Och gick sedan tillbaka till den blonda kvinnan och berättade för henne och då sa hon att jag ska inte göra något test att de som jobbar här inte vet hur de ska handtera au pairer. Tack för den verkar inte som att de har någon som helst komminication på den skolan. Men till slut fick jag en E mail adress till läraren som jag ska maila och fråga om jag kan komma in den klassen och får jag det så börjar den på fredag så kommer att läsa måndag, onsdag och fredag 1 timme varje gång. Och jag ska då inte göra ett test för att komma in i klassen. Detta besök tog oss 3 timmar lagom glada när vi gick därifrån men har nu mailat läraren så väntar bara på svar och hoppas att jag kommer att komma in på denna kursen.


Efter som att det snöar i dag så är H och C redan hemma från skolan och pianolektionen är inställt så inget körande för mig i dag. Ska snart ta och börja med maten vilket blir Grekisk köttfärssås, pasta och sallad.

Hade verkligen sett fram emot denna kvällen för att vi skulle gå ut och äta på Friday's för att fira Rita som fyller 20 i dag, men som sagt eftersom vädret är som det är så blir det inställt. Så middagen blir troligtvis i morgon. Så ikväll blir det nog bara en kaffe på Rock N Joes med tjejerna skulle jag tro om snöandet har lugnat ner sig.

Så denna dagen blev inte direkt som planerat och det suger lite just nu, sitter inne på mitt rum och kollar ut genom fönstret och det enda jag ser är ett snöigt Westfield. Så trött på snö ge mig vår nu tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0