Lovely Friday!



Hej alla söta!

Äntligen är fredagen här och solen skiner och 2 plus grader ute. Började min dag kl sju som vanligt frukost, tömma diskmaskinen och bädda sängarna. Sen skulle jag ta den stora bilen till Car Service som ligger ca 25 minuter här ifrån (ska påpeka att jag aldrig kört den innan!!). Gick bra till en början men flippar ur på gpsen i bilen. Körde på en motorväg med mitträcke och helt plötsligt säger den destinationen ligger på vänster sida och jag bara jaha men jag hur fan ska jag ta mig dit då? det var det enda den sa. Så tack för den hjälpen. Fick köra vidare och erkänner att jag fick lite smått panik. Men körde till nästa U turn och vände och sen körde jag tillbaka denna gången på rätt sida och svängde av när jag såg en stor byggnad där det stod honda. Men självklart var inte det rätt, för det var Honda där man köper bilar inte servar dom, så frågade lite snällt en kille om hjälp och han förklarade vägen och tillslut hittade jag det tack och lov!.

Så sitter nu här och väntar och kan ta upp till 2 timmar precis vad jag vill spendera min förmiddag på när det ligger ett berg med tvätt hemma.

Ska hämta C kl halv 4 sen och i kväll ska jag och Linda ut och äta sen vet man aldrig om det blir en bio på det. I morgon är det som sagt lördag och då kommer den härliga boden bruden till mig för att stanna över så blir middag och shopping på lördag och söndagen får vi se vad vi hittar på. Ska bli skönt att träffa henne innan hon åker hem till Sverige:(. Julia åkte samtidigt som mig och Angelica och bor på long island inte så långt här i från. Och hon var i Vermont samtidigt som jag och åkte skidor och vred till sitt knä så korsbandet är av så hon måste avsluta sitt år här och åka hem till Sverige för operation, så här snackar vi otur. Men vi ska ta vara på denna helgen och ha så sjukt roligt och sen kommer jag att åka till Boden för att äta pitepallt för det har hon lovat att göra ;).

Nu har jag suttit här i 30 minuter så bara 1 h och 30 minuter to go!  Underbart!

Ha en bra helg mina fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0