Tisdag

Hej hej hallå!

Varit en vanlig dag i dag, förutom att C's chandler blev flyttad till fyra skönt tänkte jag och tog en nap medans tvätten tvättade sig själv. Och helt plötsligt vaknar jag upp av att min säng skakar och min första tanke va vad håller ungen på med? Så springer ner i köket och skakningarna blir värre och det hörs precis som att någon springer uppe på vinden så mitt hjärta började slå i hundaåtti och jag skriker på C att hon ska komma upp. Och hon kommer uppspringandes och säger Jenny vad händer hela soffan och tvn skakar. Sen står båd två i köket och håller varandra i händerna både rädda och fundersama och fattar inte att det är jordbävning utan de förstod vi efteråt. Sjukt läskigt att naturen har sån kraft vill inte ens tänk på hur det hade varit att befinna sig i Washington DC där den var som värst. Men flera byggnader hade tydligen fått evacueras även i NYC. Hoppas inerligt att det inte kommer att komma något efterskalv.

Nog om de, i kväll lagade jag italiensk kyckling med pasta och broccoli. Blev redigt gott. Köket är färdigstädat och fint så ska hoppa in mina träningskläder och invänta sara för en kvällspromenad, på tiden efter typ 5 veckors uppehåll!

ciao bella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0