Söndag




Körde på en redigt svensk söndag idag, tvättade upp den sista tvätten innan Sara kom och hämtade mig och vi åkte till ikea och åt middag svenska köttbullar, potatismos, gräddsås, och lingon. Efter de besökte vi ikeas foodmarket och inhandlade massor av svenska godsaker, bla pärlsocker så att vi kunde baka våra svenska kanelbullar (första gången jag bakar kanelbullar, värt att anteckna). Har hållt på nu här hela kvällen och bakat och klämt deg, och nu är vi färdiga 60 bullar blev det och sitter nu och avnjuter bullar med mjölk såhär på kvällskvisten, mums ljuvligt gott!

Godnatt gott folk!

xoxo J

Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh så gott med kanelbullar! :)

2011-08-08 @ 09:21:05
URL: http://sabolina.devote.se
Postat av: Mia

Ser jättegott ut!

Måste bara fråga vad för typ av jäst du använde dig av? :)

2011-08-10 @ 20:02:59
URL: http://mianordin.blogspot.com
Postat av: Jenny Olsson

Jag använder mig av torrjäst det var det enda jag hittade här i mataffärerna :)

2011-08-11 @ 01:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0