bästa familjen på besök!

Har haft fem helt underbara dagar inne i New york med mina kära! I torsdags mötte jag upp dom på tågstationen här i Westfield, vilken lycka att få krama om dom igen. Vi gick runt lite i down town, tog en kaffe på starbucks och kikade runt lite i affärerna för att kolla en kostym till lillebror. Efter att ha ägnat någon timme där körde hem till huset, jag visade runt och fick en hel drös av svenska godsaker, paket från min älskade vän Linn och Per, Annette, Emmie och Eric. Farmor och morbror micke, och tobbe, så STORT TACK till er ♥. Vi åkte sedan till Lord and Taylor en snabbis och kollade och efter det begav vi oss till Menlo Park Mall för shopping och kan säga att jag har nog aldrig sett min bror och pappa shoppa så mycket i hela mitt liv, blev massa inhandlat och vi hittade även en kostym till Jesper. Gick runt där i flera timmar och när vi kände oss färdiga där tog vi bilen hem till huset för att lämna av grejerna. Hann träffa C och H en runda innan vi åkte vidare till T.G.I Fridays för tre rätters middag, sen runt åtta bar det av till rock n Joes för att träffa tjejerna över en kaffe. Och innan vi tog tåget in till hotellet i NY åkte vi till huset igen för att träffa min värdfamilj.

Fredagen bestod av shopping i NY, vi kollade runt åt lunch på Aquavit som är en Svensk restaurang, gick runt i Central Park och tog en fika i the boat house, gick in i st. patricks cathedral, appelstore, och sen på kvällen blev det broadway show, Mamma Mia! Den var hur bra som helst, och den var väldigt underhållande. Så åker ni till Usa och vill gå på broadway så kan jag rekomendera den starkt!

Lördagen bestod också av shopping och att kolla sevärdigheter och kommer inte ens ihåg allt vi sett men det är en hel drös. Bla blev det Marcy´s på förmiddagen och massa inhandlat blev det, tog en fika på Starbucks och sen runt 1 tog vi taxi till hotellet och duschade sen begav vi oss mot brodway igen men denna gången var det The lion king vi skulle se. Och ja inte blev vi besvikna där heller, den var minst lika bra och man njöt i dom två timmarna man var där. Hur dom har gjort allt vet jag inte men det är så grymt häftigt att se. Efter showen blev det middag på Hard Rock Cafe och kvällen ägnade vi åt att gå runt och bara titta på allt.

Söndagen såg ut så att vi gick upp runt halv 8 och gjorde oss i ordning och åt frukost. Sen tog vi tåget ut till Westfield för att fira grekisk påsk hos min värdamilj. Var runt 50-60 pers och hur trevligt som helst. Grillade ett helt lam och en get, och sen var det massor av annan mat svårt att förklara med det var jätte gott. Och vi hade en jätte trevlig eftermiddag och runt 6 tog vi tåget tillbaka till NY och när vi kom fram så började det spö regna och det gjorde det resten av kvällen med. Men det gjorde inte oss något, vi gick ner till affären utanför hotellet och köpte massa gott och sen satt vi på hotellrummet och njöt av varandras sällskap.

i går ägnade vi dagen att går downtown först gick vi till J&R för att hitta en kamera till mig och det gjorde vi också. Efter det gick vi ner mot ground zero och vi gick ner till hamnen där vi kunde se frihetsgudinnan. Sen gick vi uppåt och efter ett tag stannade vi på en uteservering och åt hur skönt som helt var runt 24 grader om inte mer. Sen tog vi promenaden till brooklyn bridge men vi gick bara halvvägs över höll på att dö så varmt, ska inte klaga nu när det är varmt vet men det var faktiskt lite jobbigt!. Sen promenerade vi tillbaka till manhattan och tog en taxi till hotellet, lämnade av våra grejer som vi hade shoppat och sen satt vi där och tog någon drink. Runt 6 tiden begav vi oss ut för att leta efter någon restaurang men efter att ha gått runt lite konstaterade vi att vi går till Hard rock cafe så det gjorde vi åt och drack gott och jag njöt av att sitta där med min familj de få timmarna innan jag skulle ta tåget tillbaka till Westfield.

Efter att ha ätit gick vi tillbaka till hotellet för att fixa med min kamera och låg mest och slöade och pratade innan vi tog taxi till Pennstation. Köpte tågbiljetter och sen var det ju det här med att säga hejdå, det var inte lika jobbigt som första gången men det gjorde ont att behöva säga det igen. Har haft så otroligt kul de här senaste 5 dagarna så roligt vi har haft och så mycket som vi skrattat, det är underbart. Det är min familj! Så när jag väl satt där på tåget helt själv så kom det lite tårar, men jag vet att jag snart få se dom igen och att tiden kommer gå fort men just i stunden så är det jobbigt.

Men som sagt jag har haft det underbart och vet knappt va jag ska skriva längre men en sak är säker och det är att min familj är bäst och jag älskar er och nu är jag fylld med ny energi


Alla bilder och allt de jag har fått kommer upp senare, pappa har nämligen tagit mer bilder så han ska skicka om när han kommer hem så ni får vänta lite och kika in senare i veckan!

Dagen i dag (Tisdag) har varit en vanlig arbetsdag för mig del, tvättat 6 maskiner tvätt, städpersonalen har varit här och några män som skulle fixa något i källaren. Körde och lämnade kläder till C i skolan och nu håller jag på att tvätta mina handdukar och ska snart iväg och hämta C från skolan. Och efter allt påskfirande och all mat som blev över så behöver jag inte laga mat i dag. Senare ikväll ska jag ta en löprunda och sen möta upp Pia på chillis.

Kiss and hugs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0